Του Αντώνη Λοΐζου*
Προ 2 μηνών δημοσιεύσαμε άρθρο μας για το πρόβλημα που υπάρχει στην είσοδο/έξοδο της Λευκωσίας, το οποίο αυξάνεται με την πάροδο του χρόνου.
Εκτός από την αύξηση της τροχοφόρας κίνησης, έχουμε το θέμα των αναμενόμενων νέων αναπτύξεων που εξυπηρετούνται από τον ίδιο αυτοκινητόδρομο και εκτός από την τοποθέτηση του νέου Jumbo στον κυκλικό κόμβο Ikea/Mall of Cyprus, έχουμε και τους κενούς χώρους για μελλοντικές αναπτύξεις, που θα διπλασιάσουν/ τριπλασιάσουν την ανάγκη επίλυσης του θέματος με την ανάπτυξη τους λόγω αυξημένης τροχοφόρας κίνησης. Όχι μόνο το θέμα δεν λύνεται αγαπητοί μας αναγνώστες, αλλά θα χειροτερεύσει σε βαθμό που η τροχοφόρα διακίνηση θα έλθει σε τέλμα.
Υπάρχουν διάφορες εισηγήσεις, μια εκ των οποίων η μια είναι η απαγόρευση νέων αναπτύξεων που θα εξυπηρετούνται από τον αυτοκινητόδρομο (μη εφικτή), η δημιουργία νέων δρόμων που θα επηρεάσουν μερικώς το δάσος Αθαλάσσας (ίδε αντιδράσεις από οικολόγους και άλλους), ενώ παραμένει και η πρόταση για δημιουργία τραμ, που και αυτή είναι ανέφικτη λόγω στενότητας των δρόμων και την μη δυνατή κατασκευή ειδικής λωρίδας για την εξυπηρέτηση του και αυτό εκτός από την ανάγκη ύπαρξης επιχορήγησης του, που βάσει προηγούμενης κυβερνητικής μελέτης, λόγω μη ύπαρξης ενδιαφέροντος από πελάτες, θα χρειαστούν επιχορηγήσεις και θα φθάσουν τα €40 εκ. τον χρόνο (πλέον τα υπόλοιπα έξοδα εγκατάστασης/λειτουργίας).
Δυστυχώς δεν μάθαμε να χρησιμοποιούμε τα μαζικά μέσα συγκοινωνίας και αυτό είναι από μόνο του το πλέον σοβαρό πρόβλημα. Επειδή χρησιμοποιούμε και εμείς οι ίδιοι τον αυτοκινητόδρομο την είσοδο/έξοδο Λευκωσίας, είναι προσεκτό ότι τα ιδιωτικά αυτοκίνητα μεταφέρουν 1-2 άτομα ανά όχημα κατά μέσο όρο. Ταυτόχρονα η δημιουργία νέων χώρων στάθμευσης στο κέντρο (ίδε ΓΣΠ κλπ) θα ενθαρρύνει παρά να απωθεί την χρήση του ιδιωτικού αυτοκινήτου για πρόσβαση (η Γερμανία υιοθέτησε την κατάργηση δημόσιων χώρων στάθμευσης στα κέντρα πόλεων, για να ενθαρρύνουν την χρήση δημόσιων μέσων διακίνησης).
Είναι γεγονός ότι η πολιτεία προσπαθεί στην εξεύρεση λύσης (ίδε διαφοροποίηση ωρών εργασίας για το δημόσιο), αλλά μας είναι και πάλι δύσκολο να σκεφθούμε λύσεις για να μειωθεί το πρόβλημα, ιδιαίτερα με την αύξηση στο άμεσο μέλλον της διακίνησης, ενώ μελλοντικά έργα κλίμακας εντός της Λευκωσίας (ίδι π.χ. Μελκονιάν, Λάκκος του Μικέλλη, περιοχή Lemon Park κλπ) δεν προσφέρουν ελπίδα.
Το πρόβλημα της πρόσβασης έχει και τις προεκτάσεις της, όπως η πρόσβαση προς τα χωριά της περιφέρειας της Λευκωσίας που εξυπηρετούνται από τον αυτοκινητόδρομο, π.χ. τα Λατσιά, Δάλι, Νήσου κλπ (από τα οποία αναμένονται αντιδράσεις στο άμεσο μέλλον), ενώ αναμένουμε την αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων στους δύο κυκλικούς κόμβους (ίδε ΙΚΕΑ/Mall of Cyprus και εκείνο του νοσοκομείου).
Άρα τι κάνουμε;
*F.R.I.C.S. – Αντώνης Λοΐζου & Συνεργάτες ΕΠΕ – Εκτιμητές Ακινήτων, Πωλητές Ακινήτων & Διαχειριστές Έργων Ανάπτυξης
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.